El Paso <3333

Hey!
Idag red jag El Paso
igen. Och det är roligt, för har fått reda på hur jag ska rida honom nu :) Han var supermysig idag, vi körde programmet. Första gången var han rätt "på" och ville bara springa men det gick bättre och bättre och den sista halvtimmen gick han nästan på tygeln hela tiden!

Dock är det en grej jag behöver träna på, och det är att lätta mer i handen när han gjort rätt. Jag tycker annars att jag är rätt duktig på att rida honom nu, så fint han brukar gå. Dock var dem i min grupp inte så duktiga, dem liknade mer yra höns, inget illa menat.

Jag var nog den enda som kunde programmet, och Malin lät inte mig vara först? O.o Skumt! I vilket fall som helst ser jag lektionen som hyfsad, El Paso lyssnade bra men det blev svårt p.g.a att dem andra inte var så bra...

Ridstövlarna var jättebra och gav verkligen stöd till min skänkel! Dem får min sits att bli mycket bättre, i vanliga fall "petar" min fot ut, det är svårt att förklara. Men när jag har dem här får jag mer stöd och kan ligga mer "runt" hästen!


Ciao

Kommentera här :D!
Postat av: Team Kråksjö - Amanda Wilhelmsson

vilken sötning!! :)

2011-05-08 @ 19:53:16
URL: http://teamkraksjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Remember me (a)

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0