KARLSHEM ! <3

För er som aldrig varit på Karlshem ; Det är det bästa, underbaraste lägret som finns! <3 (enligt mig då) Jag hade tänkt berätta om alla mina läger jag har varit på där, samt ge er bilder :D <3

09 Sommar: Jag åkte dit med min kompis Lise (a'. Jag blev förälskad i Mio haha, och fick rida honom hela veckan. Jag var på ett nybörjarläger (haha) men det var alldeles för lätt... Mio var sur i spiltan, och fick mig något nyp ibland men helt underbar att rida. Pigg, och älskade arbete. Han lärde mig att hoppa utan att behöva vara rädd och han var som sagt bäst i mina ögon :) Lise red på Comet!
Jag och Mio!
09 Höst: Då var jag dit på ett helgläger, med min kompis Liv ^^ Jag red på Boyen (Wonder Boy) och han var hur underbar som helst!! <3 Han var t.o.m ännu bättre en Mio. Han var jättesnäll att sköta, och hur snäll som helst att rida. Han var pigg men löd minsta lilla hjälper. Haha han var sjukt duktig på hoppning oxå...!
10 Sommar: Jag fick Nelly, och hon lärde mig mest ! <3 Hon var jättefin hon med, lite småkrånglig i galoppen då hon gärna ville "travgaloppera" men annars gick allt sjukt bra. Hon var lite nervös ibland, hoppade till för blåsten osv. Hon och jag kom trea på hopptävlingen! :D Vi hoppade 50 cm.
Jag och Nelly

10 helgläger (höst): Jag fick då Nelly igen :) Första passet stack hon med mig, buspåni :'). Det var ett hoppläger , så vi hoppa mkt. Hon var pigg & glad, och hoppade allt jag styrde henne mot . Min älskade... <3
Hopp ! <3
10 Höstlovsläger: Då ville jag ha Nelly igen, men hon var uthyrd tror jag (iaf var hon inte där) och det var jääääättetur för då fick jag min älskade, finaste, bästa, underbaraste Zwarta :) Ibörjan var hon hemsk och hon bara stack med mig, trippade på tvären, med huvudet uppe i vädret med bakåtstrukna öron... Jag försökte byta med ALLA men ingen ville för alla såg hur hon betedde sig. Jag valde bort hoppningen med henne så fick jag rida barbacka, haha hon skena iväg med mig xD Höll på att trilla av men satt kvar iaf. Sedan så dem sista dressyrpassen. WOOOOW vilken skillnad det var på henne då... Kanske för att jag hade lätt hand? Vem vet... Men hon gick i form i princip hela tiden, trampade under sig...
Haha jag grät så j'vla mycket när jag skulle lämna henne. Hon betyder mest för mig (efter Matilda) och jag stod inne hos henne & grät i säkert en halvtimma...
JAG ÄLSKAR DIG ! <3

Nu i sommar ska jag till Karlshem igen, läger 1 som är 9 dagar. Jag vill inte ha Zwarta då, för hon var bäst men hon var sur och drog iväg när man tog in henne från hagen osv. Jag tror att Dick Tracy och Penny är bra, så dem hoppas jag på :) Eller kanske Mary Poppins! Hoppas att jag kanske kan övertala mina föräldrar till att jag får hyra en ponny från karlshem i höst!

Puss på er alla läsare (inte för att någon läser denna blogg)

Kommentera här :D!
Postat av: NellieB

sv. visst e d undebart att skritta ut på en härlig långtur i solskenet. <3

2011-04-17 @ 19:51:24
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: hanna

SV: Visst är han? Jag vet inte, runt 170 kanske? Stor är han iallafall ;)

2011-04-17 @ 21:50:57
URL: http://hannaandersson.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Billiga saker till vardag och häst finns att fynda på min bloppis! :)

http://emblems.blogg.se/bloppis

2011-04-17 @ 22:37:09
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Alice

Kul, jag har också varit på Karlshem, det va 2008 och då hade jag Super Sonic :)

2011-04-19 @ 18:14:28
URL: http://alicefabienne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Remember me (a)

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0